Skip to main content

Zondag 8 september

Morgen gaan we op kamp, iedereen is aan het inpakken we hebben de laatste spullen in huis gehaald. We vertrekken 7:20 met de bus, ik zet me wekker vroeg zodat ik de tijd heb om alles te regelen.

Maandag 9 september

Het is 7:00 uur en ik ging naar school. We stapten in de bus en reden naar de boot toe in Den Helder. Toen we op de boot aankwamen was het nog maar een kwartiertje varen. Op Texel kregen we allemaal een fiets toegewezen en reden we naar Den Burg. In Den Burg aangekomen moesten we een spel spelen; de selfie opdracht. Een van de selfies die we moesten maken was met een zeehond in Ecomare, dat is een zeehondenverblijf. Dus ging ik met mijn groepje daarheen. Het kostte eigenlijk geld, maar we hadden de medewerkers zover gekregen om ons naar binnen te laten (gratis). Toen we binnen waren kwamen we een YouTuber tegen, De Kleine Youtuber.

We fietsten naar de accommodatie daar aangekomen waren al wat mensen, we moesten wachten tot half 5 totdat we naar binnen mochten. We hebben ons vermaakt op het voetbalveld met muziek en eten. Toen we er in mochten kregen we te horen wat onze kamer was. Om 17:50 uur gingen we eten, iedere klas heeft corvee gehad. We hadden soep gegeten met pasta en broodjes. Daarna bleef een groepje bij de accommodatie en een ander groepje ging naar strand. Om 23:00 uur moesten we onze telefoons inleveren en gaan slapen. We gingen overlopen en toen boeiden het de docenten nog niet, na twaalven wel. Alleen we waren nog heel hyper dus konden we niet slapen. Rond half 1 gingen sommige van ons overlopen naar de jongens en daar uit het raam het bos in. Wat helemaal niet mocht. De docenten merkten het en een jongetje moest in de eetzaal slapen.

Dinsdag 10 september

We werden om 6 uur wakker, iemand van onze kamer zei: ‘Meiden, zijn jullie wakker?’ Waardoor wij dus wakker werden. Toen gingen we iedereen wakker maken, dat vonden ze niet zo leuk. Daarna gingen we ontbijten, dat was erg lekker.

Twee groepen gingen die dag eerst klimmen en surfen en de andere twee groepen gingen surfen en een spel doen in het dorp doen. Bij het surfen was er een best wel knappe jongen die ons ging helpen, dus we hadden er al helemaal zin in. Alleen wij bakten er helemaal niks van dus we waren er snel klaar mee. Toen reden we naar het dorpje om het ruilspel te spelen.

We kwamen terug en gingen daarna meteen eten. Na het eten gingen we een dierengeluidenspel spelen in het bos dat naast onze accommodatie lag. Ik ging voorop en schrok na de eerste afslag al van een docent die een paardengeluid maakte. Het spel bevatte allemaal geluiden van dieren en opdrachten.

Die avond gingen we laat slapen en overlopen maar we moesten meteen stil zijn en slapen. Die nacht begonnen we opeens liedjes te fluiten en de andere kamer deed gezellig met ons mee, uiteindelijk vielen we in slaap.

Woensdag 11 september

We werden wakker gemaakt door iemand uit onze klas, om 7:00 uur. We gingen daarna inpakken. Onze kamer was een enorme bende, we moesten daarom veel schoonmaken. Toen we klaar waren gingen we te gaan ontbijten.

Na het ontbijt moesten we fietsen naar het klimpark. Daar gingen we dan, in de regen. Het was ongeveer driekwartier fietsen en ik hield het niet meer, we waren zooo moe. Eenmaal daar aangekomen waren we de helft van onze klas kwijt en de andere klas ook. Meneer Butter ging ze zoeken en het duurde vet lang tot ze er eindelijk waren.

Er was uitleg gegeven over hoe het klimmen werkte, en daarna konden we onze gang gaan. Veel kinderen vonden het eng want het was best hoog. Na het klimmen gingen we lunchen in het restaurant. Je kon kiezen uit; tosti, pannenkoek, pizza of patat. De lunch was erg lekker en we gingen fietsen, door wind en regen, naar de boot. De tocht naar de boot duurde uiteindelijk 2 uur… We waren weer chagrijnig omdat we zo lang moesten fietsen en het was zo zwaar. Toen hadden we nog maar een paar minuten en gingen we als een speer naar de fietsverhuur. We gaven onze fietsen terug en pakten snel onze koffers en tassen. We liepen snel naar de boot toe, aangekomen op de boot was iedereen doorweekt en veel mensen gingen zich omkleden. Terwijl wij op de boot zaten, hoorden we dat een klas het niet had gehaald en moest wachten op de volgende boot. We liepen van de boot af met onze tassen en renden naar de bus toe.Na een tijdje zeuren dat we het koud hadden en naar binnen wilden, gingen de deuren open en hadden we de achterbank weer geclaimd.

We kwamen op school aan en de ouders stonden op ons te wachten. Iedereen vertrok naar huis en we zien elkaar morgen allemaal weer.